سرورهای جدید اچ پی ARM

سرور ARM

سرور HPسرور HP سرور HPسرور HP سرور HPسرور HP سرور HPسرور HP

سرور HPسرور HPسرور HPسرور HPسرورHP

HPسرورهای جدید ARM را عرضه می کند

 

دیروز شرکت اچ پی (HP) خبر عرضه دو سرور ARM خود را به نام هایProLiant m400 و m800 اعلام کرد. هریک از این سرورها در کارتریجی عرضه می شود که بخشی از یک مون شات سیستم(Moonshot System) هستند. یک شاسی ۴٫۳U Moonshot می تواند ۴۵ کارتریج سرور را در خود جای بدهد. معمولا اعداد بالاتر به معنای عملکرد بهتر است، اما در این موردm400 و m800 به اندازه ای متفاوت ازهم هستند که نمی توان آنها را رقیب هم به شمار آورد.

در m800 برمحاسبه موازی و DSP تمرکز شده است، درحالیکه m400 تمرکزش بر روی محاسبه، پهنای باند حافظه و پهنای باند IO است و دارای اولین پردازنده ARM  ۶۴ بیتی می باشد که بتواند به قابلیت سروری خرد برسد. از m400 که بخواهیم شروع کنیم، اچ پی AppliedMicro X-Gene SoC منفردی را با سرعت ۲٫۴ GHz طراحی نموده، AppliedMicro به مدت چندین سال بر سر پردازنده  X-Gene درگیر بوده است، و با اعلام این خبر، بدل به اولین فروشنده ای می شود که به جز اپل، ARMv8 SoC خود را با قابلیت دسترسی ۶۴ بیتی ارائه می کند. با توجه به این که اپل پردازنده های خود را تک فروشی نمی کند، این خبر بسیار مهم است.

AppliedMicro توانسته پردازنده A1100 شرکت AMD را در بازار حسابی مغلوب خود کند، زیرا AMD  هنوز هم وارد مرحله تولید نشده است. ویژگی های مدل X-Gene SoC شامل ۸ هسته معمولی  ۶۴ بیتی ARM می شود که  ازنظر عملکردی بایستی بهتر از A57 باشد، همین طور حافظه DDR3 چهارکاناله،  PCIe 3.0 یکپارچه و اینترفیس های ۱۰GbE دوگانه می شود. درمقاله بعدی خودمان بیشتر در مورد X-Gene SoC توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. m800 ، سرور ARM 32 بیتی است که شامل ۴ KeyStone II 66AK2H SoCs تولید شرکت Texas Instrumentsبا سرعت۱٫۰ GHzمی شود. هریک از KeyStone II SoC حاوی چهار هسته A15 CPU به همراه هشت هستهTI C66x DSP  و یک کانال حافظه منفرد DDR3برای مجموع۱۶ CPU و هسته های ۳۲ تایی DSPمی شود.

سرور ARM

IO گامی به عقب محسوب می شود و از GbE دوگانه و اینترفیس های PCIe 2.0 در این قسمت استفاده شده است. از تفاوت های میان این دو سرور مشخص است که هریک از مدل های m400 و m800 بازارهای متفاوتی را نیز هدف گرفته اند. البته هنوز هم سروری عالی در بازار موجود نیست که تعداد هسته ها و اینترفیس هایIO  بعلاوه مدل های m400 و m800 را با هم به صورت ترکیب شده داشته باشد. هرکدام از این سرورها به همراه   Ubuntuو پایگاه داده از پیش نصب شده IBM Informix  ارائه شده است و در نمایشگاه ARM TechCon در فاصله تاریخ های اول تا سوم اکتبر در سانتا کلارای کالیفرنیا ارائه خواهد شد

 

 

There are no comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart