سرورهاي اچ پي

سرور های اچ پی

در عصر کنونی علم ارتباطات و اطلاعات آنچنان پیشرفت کرده که تمام صنایع دیگر را به خود وابسته کرده و طبیعتا این وابستگی و به اشتراک گذاری منابع نیازمند تجهیزاتی بس قوی و پایدار است،از جمله روتر،سوییچ،سرور و… یکی از تولید کنندگان فعال و قدرتمند این تجهیزات در سراسر دنیا شرکت اچ پی است.

شاید زمانی که هیولت و پکارد دو دانشجوی دانشگاه استنفورد در سال۱۹۳۹ با سرمایه اندک خود شرکت اچ پی را در دره سیلیکون بنا نهادند خود نیز تصور نمیکردند که این شرکت کوچک که کار خود را در یک گاراژ شروع کرد،اینگونه جهانی و قدرتمند شود و تمام صاحبان کسب کار را به سمت خود جذب کند.و تب اچ پی به قلب ۱۶۰ کشور در دنیا سرایت کند.

۳۳rاما این دو دانشجوی پر تلاش و باهوش آنچنان عمیق و سخت کار کردند که اکنون بعد از گذشت سالها از آن گاراژ کوچک به عنوان محل تولد الکترونیک یاد میکنند. تا چند سال گذشته سرورها در ابعاد بسیار بزرگ تولید میشدند قدرت این سرورها از کامپیوترهای عادی یک سازمان بِیشتر بود و حافظه های بالاتری نیز داشتند.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی آرام آرام این سرورهای غول پیکر در ابعاد کوچکتر تولید شدند و به زیر ساختی قابل اطمینان برای شبکه های کامپیوتری تبدیل شدند. به طوری که امروزه طراحی و ساخت سرور یکی قدرتمند ترین و حرفه ای ترین شاخه های فناوری اطلاعات به شمار می آید.تولید سرورها تنها به مونتاژ کردن چند قطعه خلاصه نمیشود ترکیب این قطعات بارها و بارها آزمایش میشود تا هماهنگی لازم به وجود آید و این دستگاه بتواند برای زیر ساخت شبکه با کیفیت بالا و پایداری ظاهر شود.

شرکت hp یکی از تولید کنندهای رده اول سرور hp در دنیا است(البته محصولات دیگر این شرکت نیز در رقابت تنگاتنگ با دیگر شرکت ها است) hp سرورهای خود را تحت عنوان Hp Proliant روانه بازار میکند.در ابتدا Proliant نام سرورهایی بود که شرکت کامپک تولید و به بازار ارائه میکرد، اما چندی بعد hp این شرکت را خریداری کرد و سرورهای خود را با این نام به بازار عرضه کرد. فروش بالای این سرورها پایبندیhp را به ارائه یک زیر ساخت قابل اعتماد به صاحبان مشاغل نشان میدهد بطوریكه طبق آمار از هر ۳ سروری که در جهان فروش میرود یکی از آنها سرورهای خانواده HP proliant است.

Hp برای طبقه بندی سرورهایش آنها را در نسل های مختلف ارائه میکند.در زیر خلاصه ای از این طبقه بندی را بیان میکنیم.اکنون نسل ۷ این سرورها پیشتاز بازار هستند و مشخصا سرور DL 380 G7 عنوان پرفروش ترین سرور جهان در ۲۰۱۱ را از آن خود کرد.و در ۱۳ فوریه امسال نیز نسل هشتم سرورهای خود را به خانواده IT دنیا معرفی کرد.

همچنین این سرورها در ۴ خانواده دسته بندی میشوند :

سرورهایML که ظاهری شبیه کیس دارند و تاور نیز خوانده میشوند.با ظرفیت توسعه داخلی دیسک.
سرورهای DL که در رک جا میگیرند و rackmount نیز نامیده میشوند.
سرورهای BL که که در blade system شرکت hp قرار میگیرند وتیغه ای نیز گفته میشوند.
و سرورهای SL که از نوع نصب شونده در رک هستند برای شبکه های با اندازه بزرگ طراحی شده اند.

تفاوت این سریها به شکل ساخت آنها برمیگردد.تنوع در تولیدات hp امر غیر قابل انکاری است به طوری که میبینیم سرورها را در چند خانواده و برای هر مقیاس شبکه به بازار عرضه میکند. سرورهای Proliant در سریهای ۱۰۰،۲۰۰،۴۰۰ با یک یا دو سوکت پردازنده تولید میشوند، و سری ۵۰۰،۶۰۰ با چهار و سری ۷۰۰ و ۹۰۰ نیز با هشت سوکت پردازنده تولید میشوند.

ناديه ابراهيمي نژاد- گروه خبری فالنیک- تير

برای خرید سرور سرور اچ پی لطفا وارد صفحه ثبت سفارش شوید

There are no comments

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart